Grimpeur J 2019-06-07T12:00:40+00:00

Grimpeur J

Grimpeur J 3000-3500 & 4000 liter

Grimpeur J er udstyret med mekanisk aksler i kombination med en hydrostatisk motor – således det bedste af to verdener;
En enkel transmission med mekaniske aksler drevet gennem en gearkasse og med 100% differentiale spærre på bagakslen.
Den mekaniske gearkasse drives af en Danfoss oliemotor, hvorved fordelene ved hydrostatisk transmission i form af enkel hastighedsændring og ændring af kørselsretning enkelt foretages med joysticket.
To mekaniske plus 2 hydrauliske gear giver hastigheder på op til 40 km/t.

Transmissionen tilbyder Cruise control, der kan fastholde hastigheden både under arbejde og transport.
Transmissionsstyringen har desuden Automotive/ECO mode der optimerer motoromdrejningerne i forhold til hastigheden og tillader lavest muligt motoromdrejninger ved vejtransport med mest mulig brændstof besparelse.

Grimpeur J er naturligvis udstyret med 4-hjulsstyring – skifte mellem to og firhjulsstyring foregår på en fodpedal i kabinen.

Et meget tidsvarende kabine design giver stor comfort, lavt lydniveau og suveræn ergonomi.
Kabinen har ingen hjørne stolper hvilket giver formidabelt udsyn over bommen.
Der er naturligvis luftaffjedret sæde og aircondition, kulfilter, afkølet rum til mad og drikke, radio med CD, elbetjente sidespejle ect.

Kabinen er tillige kategori 4 godkendt.

I armlænet findes multifunktions joystick samt digitalt display med visning af motoromdrejninger, brændstofbeholdning samt overvågning af kørertøjet.

Grimpeur J er som standard med Müller Touch 800 Terminal og 24 funktioners joystick som giver en komfortabel betjening af sprøjten. I en og samme skærm kan tilbehør som GPS sektionskontrol, fyldeautomatik, bomhøjdeautomatik med 2 eller 3 sensorer mv. betjenes.

Grimpeur J har hydro-pneumatisk akselfjedring på begge aksler med elektronisk niveaukontrol på bagaksel.
Sprøjten er som standard udstyret med en 205 (boost 224) HK sekscylindret FPT Tier 4 Final motor (Adblue).

Grimpeur J kan tilpasses dine behov udfra en righoldig tilbehørsliste.

Se brochure ved at klikke på dette link; Bargam Selvkørende sprøjter.

Vores engelske kollegaer har begået en detaljeret præsentationsvideo som du kan se her til højre.

Galleri

Video

Kontakt os for mere info

  • 205 (boost 224) HK 6 cylinder FPT Tier IV motor (AdBlue)
  • Hydropneumatisk akselaffjedring på begge aksler
  • 4-hjulstyring med krappestyring – skifte via fodkontakt
  • Differentiale spærre
  • 2 mekaniske + 2 hydrauliske gear – op til 40 km/t
  • Bremser på for og bagaksel
  • Aircondition – kulfilter
  • Elspejle, luftaffjedret sæde, radio med CD, afkølet aflukke
  • Kategori 4 godkendt kabine
  • Rotorblink og arbejdslygter i tag
  • Hjul 4000; 300/95 R46
  • Sporvidde; 180-200-225 cm
  • Frihøjde afh. af hjulmontering op til 70-80 cm
  • AR membranpumpe 250/280/380 ltr/min
  • Elektrisk ligetryksarmatur (16-21 m; 5 stk./24-42 m; 7 stk.)
  • Müller Touch terminal med Joystick
  • Sugefilter og selvrensende trykfilter
  • Liniefiltre
  • Rentvandstank og håndvasketank
  • Indvendig og udvendig vaskeudstyr
  • Beskyttelsesplader og afstandsfjedre på bom
  • Trafiklys
  • Hydr. parallelbomlift (160 cm slaglængde)
  • Hydr. skråtstilling
  • G-var; individuel løft af sidebomme
  • 35 ltr. kemikaliefylder/-mixer med dunkskyller
  • Triplet dyseholder på rustfri dyserør
  • 3 sæt dyser
  • Special SA G-var; 18-24 meter – mulighed for luftassistance
  • BDL Plus SL G-var; 20-32 meter (dobbeltfold) – mulighed for luftassistance op til 28 meter
  • BDL Plus L G-var; 30-36 meter Trifold – kan tillige arbejde på 24 meter
Grimpeur kan tilpasses udfra et bredt tilbehørsprogram, bl.a.;
  • Alternativ Arag eller Müller computer med mulighed for GPS sektionskontrol – også på enkelt-dyse niveau
  • Skifte af op til 4 dyser fra kabinen
  • Større antal bomsektioner
  • Central smøring
  • Arag, V-Teknik eller Müller bomhøjdeautomatik med op til 6 sensorer
  • Alternativ hjulmontering
  • Større væskepumpe og/eller fyldepumpe
  • Bomcirkulation – standard eller trykbaseret med lukkeventiler på hver dyse – inkluderer tillige lynhurtig luftbaseret reguleringsventil
  • Elektrisk kontrol af tankvask fra kabinen
  • Fyldeautomatik
  • Autostyring via Müller terminal – se mere på dette link.